Het was me weer een week, zeg! En hij is nog niet voorbij. Maar as we speak ben ik begonnen aan mijn kampeertrip. Drie dagen en twee nachten back to basic, met drie kids. Zonder man, die moet tomaten plukken. Omdat ik weinig verwacht van de WIFI en mijn hele databundel nodig heb om pokémons te zoeken, verblijd ik jullie alvast met een verslag van het eerste gedeelte van de week. Het luxe gedeelte…
Deze week begon digitaal. Ik heb het halve weekend besteed aan cheats downloaden van Fallout 4 (we missen files, dus het is niet gelukt. Iemand??) en mods voor minecraft. Met de cheats van GTA V is het gelukkig wel gelukt. Nee, dan is plants VS zombies een stuk eenvoudiger. Of goat simulator. Ooit een geit zien vliegen met een jetpack op zijn rug?
Uiteindelijk hebben we toch maar pokémon go gedownload en geïnstalleerd. Wij zijn nooit zo snel met nieuwe dingen, altijd eerst even de kat uit de boom kijken. Blijkbaar was het toevallig net legaal in Nederland, wat een voordeel en een nadeel was. De server lag de hele dag plat. Dat was het voordeel voor mij en nadeel voor mijn zoon. Uiteindelijk kon ik er zondag toch één op mijn knie vangen. Maandagavond ging het al beter, met een rondje fietsen vingen we er vier. Dat zoonlief drie keer bijna de sloot in fietste (met MIJN telefoon) vergeten we maar even. Hij komt nu wel van zijn kont af. En sleept mij mee op strooptocht, ook goed voor mijn figuur.

Na mijn werkdag op maandag hadden we dinsdag een vroegertje, Albert.nl kwam al om 7.30 uur. Gelukkig was ik net aangekleed, het was weer geen Brad Pitt type. Verder wel ideaal, zo vroeg, want het was strandweer. Eerst moesten we nog met ons konijn naar de dierenarts, het beest heeft een hazenlip. Heel sneu. Hij at nog en keek blij dus ik zag de noodzaak niet zo, maar zoonlief drong aan. En voor je kinderen doe je alles… Zijn tand bleek met wortel en al ontstoken. Van het konijn dan hè. Zijn gebit is sowieso niet zo mooi, inteelt natuurlijk, maar deze moest getrokken. Gelukkig konden we hem na het stranddagje weer ophalen. Heb je alles gelezen over onze eerste stranddag? Hier: lisetteschrijft.nl.
Met een heel pakket medicijnen en pijnstillers en een soort sondevoeding konden we huiswaarts. Ja, het gaat allemaal niet vanzelf bij konijnen. Ik ben niet zo van de dieren, dus ik moest ook even slikken bij het afrekenen. Maar het arme beest zou zo langer en fijner leven, dus hups. Ik moest vooral goed in de gaten houden of hij weer ging eten. Goddank gaan konijnen ook op hun baas lijken, die van mij begon direct te schransen toen we thuis waren. Dat scheelt wat gedoe met spuitjes en houdgrepen. Al heb ik mijn man direct ‘hoofd konijn’ gemaakt en zoonlief zijn assistent.
En als hij toch doodgaat kan ik altijd de warmte de schuld geven. Konijntechnisch komt het allemaal wel goed uit.
Woensdag weer een stranddag, want ja, het is net als met ijs. Als het er ligt moet je schaatsen, morgen kan het weer weg zijn. Vanwege de hitte moesten we dus wederom richting strand, ook hierover schreef ik een brief aan Syl. (https://lisetteschrijft.nl/lekker-puh/) Het is gewoon vermoeiend, zo’n hittegolf, al wil ik niet klagen. Ik woon in een huis met een stel warmbloedige types, die leven helemaal op met dit weer. De middelste vroeg gisteren wanneer we de open haard aan gingen steken (binnen) en de jongste gaat alleen slapen met een kruik bij haar voeten. Haar voeten zijn namelijk koud. Nu ligt haar kamer onder een schuin zwart dak met de hele dag zon er vol op, je kunt je voorstellen dat koude voeten niet echt voor de hand liggen. Binnenkort meer over deze kleine diva die eigenlijk ons hele gezin domineert.
Gelukkig is er hoop. Kamperen is natuurlijk saai als het mooi weer is. Daarom hebben we een goede plek uitgezocht waar we alle overlevingstips kunnen gebruiken. Onderweg halen we nog wat zandzakken voor de gelegenheid
Nu zijn we met een ramvolle auto onderweg naar de luxueuze camping. Je kunt eigenlijk net zo goed een week gaan, heb je net zoveel zooi nodig als voor twee dagen. Ik heb de halve action leeg gekocht en in mijn auto gemieterd. Overal op voorbereid, van een muggenaanval tot een hongerwinter, en van hittegolf tot hoosbuien. Het is een persreis van niks, maar over een paar dagen dan toch een uitgebreid verslag!!

Klaar voor deze barre, barre tocht naar het oosten. We zouden ook op wereldreis kunnen met deze hoeveelheid proviand.
- Ik ga de Vierdaagse lopen! - 10/04/2026
- Wandelen is niet alleen voor boomers - 01/04/2026
- De badkamer renoveren: wat, wanneer en hoe? - 31/03/2026




Geef een reactie