Vroeger was er bij ons in het Westland (en misschien ook wel op andere plekken) een gezegde: als je wil leren vloeken moet je een geit nemen. Want: geiten slopen alles, breken uit, etc… nu zijn we inmiddels wat geciviliseerd en heeft niet iedereen meer ruimte voor een geit, maar er is iets voor in de plaats gekomen: de printer.
Nieuwe printer
Wil je leren vloeken dan moet je een nieuwe printer kopen en zelf installeren. Echt, succes verzekerd. Ik probeerde het voor je uit en hoewel ik best wel slim ben en ook wel wat technische mensen om mij heen heb, werd het een fiasco. En heb ik alle scheldwoorden die ik ken wel gebruikt.
Het is zo: de oude printer was gaar, wiebelig, en deed het gewoon niet zo lekker. Het was eind van het jaar en als zzp’er moet ik altijd op de valreep nog een beetje kosten maken, dus ik dacht: laat ik snel een nieuwe printer kopen. Na een grondige zoektocht op internet (wil je de printer voor thuis gebruiken? Hoeveel print je? Welke kleur moet hij hebben?) was ik eruit. Ik was het gedoe met die inktpatronen elke keer spuugzat, die waren altijd leeg als er net een werkstuk geprint moest worden, dus ik kocht een laserprinter. Lekker snel ook. De volgende dag werd hij al bezorgd, ideaal!
No, you can’t
Dacht ik. Och, ging het allemaal maar zo makkelijk. Het bleek een kast van een ding, en hij vulde mijn bureau compleet. Ik dacht de printer ‘effe’ te installeren, dan kon ik direct een kleurplaat printen voor mijn nichtje. Nou, dat effe werd ongeveer 2 weken. In die tijd zocht het ding elke dag een nieuw IP-adres, herkende mijn laptop de printer NOOIT, ook al was hij als standaardprinter ingesteld en kon de app die bij de printer hoorde niet goed geïnstalleerd worden op mijn apparaten. Ik heb de printer 100x gereset, probleemoplosser gedaan, aangemoedigd, maar het lukte niet. Door het menu van de printer was niet heen te komen. Nu was het een Canon, en ik ben HP gewend. Geen idee of het daaraan ligt (of aan mij, dat is het waarschijnlijk) maar na twee weken dacht ik: dat ding moet terug.
Nu had ik de printer gekocht bij Coolblue. Een gelukje, want meestal koop ik alles bij bol.com. Maar een nieuwe pinter kopen is één ding, het ding weer terugsturen is helemaal een opgave! Ik had de originele doos niet meer en al had ik die wel, die was zo groot dan ik hem niet kon tillen. Coolblue heeft fysieke winkels, eentje vlakbij mijn werk, dus ik besloot de printer persoonlijk te brengen. Ik zocht een enorme doos op waar de printer een beetje inpaste, verstevigde deze met heul veel tape, en vroeg manlief het ding in de auto te zetten. Daarna zou ik wel verder zien.
Die printer is loodzwaar
Nou, dat heb ik geweten. Ik kon in het straatje naast de winkel parkeren, maar al snel bleek dat ik de printer nauwelijks kon tillen. Eerst verkende ik dus de route naar de winkel en plande drie stops in: op een plantenbak, op een prullenbak en direct bij binnenkomst van de winkel. Ik kon dan even mijn armen laten rusten, wat hard nodig was. In de winkel zette ik het ding op de grond en besloot: deze til ik nooit meer op. Gelukkig kwam er gelijk een aardige medewerker die het ding (een beetje) kon tillen en naar de balie sjouwde.
Na 45 minuten wachten (echt hoor, wat je al niet over moet hebben voor een printer. Wel hadden mijn armen die tijd nodig om te stoppen met trillen van zoveel exercise) bleek dat de printer niet echt onder de tevredenheidsgarantie viel (want geen originele verpakking) maar ook niet kapot was. Ik was inmiddels wel kapot, en omdat ik het ding echt niet meer mee ging nemen, mocht ik hem toch inleveren onder de tevredenheidsgarantie, met aftrek van de originele verpakking (een doos van 20 euro. Soit).
Instant Ink
Wilde ik nog een nieuwe printer kopen, vroeg de medewerker zich af. Nou, eigenlijk niet natuurlijk, ik wilde in printerstaking gaan, maar ik had er toch eentje nodig. Vastbesloten me niet in te laten pakken door verkooppraatjes, blufte ik dat ik wel had gekeken maar er nog niet uit was, maar dat ik nooit meer een Canon wilde. De man bleef echter heel aardig (zo’n service krijg je zelden, moet gezegd worden) en raadde me HP aan (mijn idee) met instant ink. Mijn grootste ergernis was namelijk dat ik altijd op de belangrijke momenten zonder inkt zat, dit zou zo verholpen worden.
Nu kende ik de reclame wel van instant ink (held), maar ik had er nooit serieus over gedacht. En ik print echt heel weinig! Ik ging me er thuis eens in verdiepen en warempel, waarschijnlijk zou het voor mij nog gratis zijn ook.
Omdat ik boos was op de oude printer maar niet op de winkel, besloot ik toch maar weer bij Coolblue een nieuwe printer te kopen. Dus nu heb ik een fijne, kleine (lichte!!) HP printer en een abbo op instant ink. Het installeren van deze printer ging niet vlekkeloos maar een heel stuk beter dan bij die andere, en HIJ WERKT! Voor de zekerheid bewaar ik natuurlijk nog wel de originele doos (altijd doen tot 30 dagen na aankoop, verzekerde de meneer van Coolblue me. En hij noemde me niet eens ‘mevrouwtje’) maar ik denk zomaar dat dit een blijvertje is.
Tijd om aan dat Pokémon werkstuk te beginnen…
Dit stuk is niet gesponsord, ik was wel blij verrast door de fijne service bij Coolblue. Ik moest weliswaar lang wachten maar ben erg goed geholpen. Dat maak je niet vaak meer mee!
De uitgelichte afbeelding is van Shutterstock
- Tot wanneer slapen kinderen bij je in bed? - 19/09/2024
- De garderobe van een 40-jarige - 17/08/2024
- Lisette Schrijft niet meer (althans geen blogs) - 29/07/2024
Marian zegt
Ik heb ook altijd problemen met mijn Canon printer! Echt nooit meer! Inderdaad geen connectie…gaan wifi of geen inkt meer. Of wel inkt maar ingedroogd Doordat we een poosje niet geprint hebben! Ik heb hem afgelopen zomer in de Kliko laten zakken! Was er echt zo klaar mee……nu aan het sparen voor een andere en ja ik heb inderdaad ook de coolblue actie gezien met HP en het inkt abbo…..leek mij ook een goede keuze