De tijd van de kinderfeestjes is weer begonnen. Bij ons thuis dan. Met een jarige in maart en twee in juli zijn we meestal het hele jaar feestjes aan het vieren. Die van juli verschuiven naar voor of na de zomervakantie, die van maart is meestal wel aardig te plannen.
Meisjeskinderfeestje
En ja, maart is voorbij. En daarmee het eerste kinderfeestje. Vorig jaar was ik een nieuwkomer in de wereld van meisjeskinderfeestjes. Voor de jongens ben ik gepokt en gemazeld: ik weet dat er zeker elk halfuur wordt gevochten, dat het cadeautjes verstoppen en zoeken welgeteld drie minuten duurt en dat het draaiboek ruimte moet houden voor activiteiten als rennen, klimmen en trampolinespringen.
Dat het bij meisjes anders werkt, had ik ook begrepen van mijn omgeving. Daar worden groepjes gevormd, wordt gezeurd (‘ik lus dit niet’) en getreuzeld. Naast alle leuke dingen hè, begrijp me niet verkeerd, want natuurlijk is het ook genieten.
Soms.
Vorig jaar gingen we met de meisjes uit bowlen, waarbij we eten kregen en geschminkt werden. Kortom: weinig werk, behalve dan het er naartoe rijden en erbij blijven. Dit jaar wilde de dochter het graag thuis vieren. Op zich voordelig: de jongens zouden dan ook thuis kunnen blijven en de vader zou niet per se betrokken hoeven zijn.
Echter word ik na een uur met mijn eigen drie kinderen al gillend gek, laat staan na drie uur met zes kinderen in hysterische feeststemming. Hoe lief ze ook zijn, ik ben er gewoon niet voor gemaakt. Ik had dus iemand nodig die hier wel levensgeluk uit zou halen. Ik wilde het kinderfeestje uitbesteden.
Kinderfeestje uitbesteden
Gelukkig vond ik die! Na wat googelen bleek er in mijn buurt een heuse kinderfeestjesfreak te zijn. Iemand die gék is op kinderfeestjes organiseren, en er van baalt dat haar kinderen er te groot voor worden. Die allerlei spullen in huis heeft voor allemaal thema’s en het leuk vindt om de kinderen te entertainen. Die moest ik hebben!
En zo geschiedde. Afgelopen zaterdag vond het glitter en glamourfeestje plaats. Het enige waar ik nog voor hoefde te zorgen was een ruimte (ruimte zat hier, dus geen probleem) en een clubje kinderen. Nou, dat lukte prima. Ze werden om 14.00 uur gebracht, het glitter- en glamourfestijn duurde tot 16.30 uur. Nog een pannenkoek erin en hop, weer naar huis.
In deze tijd werd er een cadeautjes spel gedaan, cupcakes versierd, nagels gelakt, geknutseld, tomaatjes gegeten en nog een verkleedspel gedaan. En het mooie: alle spullen werden meegebracht door de kinderfeestjes mevrouw, door ons al snel de ‘feestjuf’ genoemd.
Mijn taak bestond uit foto’s maken, af en toe ‘ssssssst’ roepen en de rommel opruimen. En natuurlijk de kids thuisbrengen, maar dat doe ik altijd in de Amerikaanse cabrio van mijn man, waardoor het voor mij ook een beetje feest is.
Opruimen
Uiteraard was ik aan het einde alsnog kapot, gesloopt, gevloerd. Maar wel met een heel voldaan gevoel: alles was goed gegaan, iedereen vond het leuk, en vooral de week voorafgaand aan het feestje verliep heel relaxed.
Natuurlijk kost het geld, maar goed, dat kost het ook als je het feestje in een bowling of krijspaleis viert. En het weegt niet op tegen de stress en de tijd die ik anders in de voorbereidingen moet stoppen, zo had ik bedacht.
Het kinderfeestje uitbesteden: ik wil niet meer anders!
- New York, New York - 12/11/2024
- The Big 40 - 03/11/2024
- Creëer een unieke sfeer met bijzondere wanddecoratie voor thuis - 18/10/2024
Stella zegt
Dat klnkt erg goed en in je vorige blog stonden foto’s van die kantine. Wat is het handig om er een ter beschikking te hebben en dan ook nog zo’n echte liefhebster van kinderfeestjes organiseren te vinden!