Het is zover, dit was de laatste aflevering van dit seizoen! Zeg eens, wat vonden we ervan? Ik vind het een waardig einde van een enigszins slaperig seizoen. Maar ach wat maakt het seizoen uit als de slagingskans dan toch uitkomt op 50%, met daarbij ook nog eens een ware plottwist!
Want ja, laten we daarmee beginnen. Jan en Dorien. Dorien en Jan. Ik heb dit keer, net als ik altijd doe bij Wie is de Mol, eerst online opgezocht wie de afvallers waren en tóen de aflevering teruggekeken. Zo wist ik al dat die hippe vrouw in leren broek en met kek kapsel, die leek op Dorien, ook Dorien bleek te zijn. Ik vroeg mij af of zij misschien na haar metamorfose pas opgemerkt werd door Jan, maar nee. Ze hoefde vlak na de logeerpartij alleen maar te appen en langs te scheuren in de Fiat. En oké, Jan te kussen bij de achterdeur. Moeilijker kunnen we het niet maken, toch? Zeg eens eerlijk, hebben jullie gehuild? Ik heb een traantje weggepinkt hoor, toen ze zo samen op de bank zaten bij Yvon. Het was alsof ik Wim-Lex en Máxima opnieuw zag trouwen. Niets dan geluk voor deze twee. Dit is toch waar het programma voor gemaakt is!
Zoiets gun je Julius en Roel ook. Maar helaas. Bij Julius is het, zoals we al dachten, op niets uitgelopen. Kylie leeft teveel in het nu en Julius.. in zijn eigen wereldje? Dat een flugelmeisje met louter croptops minder past bij een boer die zelden het erf af komt, hoef je mij niet te vertellen. Maar ach, we hoopten toch allemaal op een soort Jan-verhaal. Ik moet wel zeggen dat Julius op de reunie een stuk grappiger en meer ad-rem overkomt dan op zijn eigen boerderij. Misschien is hij een groepsmens en weet hij dit zelf nog niet? Ik zou hem een singlesreis adviseren. Niet dat iemand mij om advies vroeg maar hey, zo ben ik. Lekker een weekje of twee met een groep singles op pad, kunnen anderen Engels voor je praten en kun jij lekker kijken of er iets leuks tussen zit. Go Juul!
Wat trouwens een enorm pluspunt is voor Roel, mijns inziens, is dat hij bij Simone aankomt met een bierpakket. Maar weinig mannen die zo goed cadeaus kunnen bedenken (en maar weinig vrouwen die het waarderen!). Bij Simone bleek het ook de doorslag niet te geven, maar zulke mensen moet je zeker in de friendzone houden. Omdat Roel een citytrip door zn neus is geboord, mag hij van mij ook op singlesreis.
En John dan? Weet ik veel. Ik ben alleen maar bezig met het feit dat het haar van Eileen NOG STEEDS mooi zit, zelfs als ze bij -30 door de sneeuw in freaking Tromso (ik weet niet waar die rare o zit op mn toetsenbord, jullie snappen het) ligt te rollen. Het haar van ieder ander zou veranderen in een pluizenbol, zeker als het van nature al krult. Zo niet bij Eileen! Alleen daarom zou ik Eileen al houden. Maar ja, wie ben ik. Ten eerste val ik niet op vrouwen en ten tweede is mijn liefdesleven helemaal niets. We kunnen dus beter luisteren naar de adviezen van tante Yvon, al jaren gelukkig getrouwd en heel wijs met adviezen als: je moet niet met elke vrouw die je tegenkomt flirten, John. Ben ik het mee eens, trouwens.
John besloot dan ook om Eileen niet te houden. Althans, John wist het allemaal niet, want het was wel gezellig enzo, maar Eileen werd zo heen en weer geslingerd dat ze er zelf maar een punt achter zette. You go girl. Met zulk haar kun je wel beter krijgen.
Met piekhaar trouwens ook. Dat bewijst Ciska, die de nonchalante out-of-bed look totaal owned in Sevilla. Natuurlijk wil ik niet zuur doen maar ik word zowat onpasselijk van de liefde die van die twee afspat, jeetje mineetje. Of zou ik jaloers zijn? Nee, ik gun ze het allerbeste, die twee, al hoeft het niet zo in our face zeg maar. Nu is Cis drie maanden weg geweest dus ik snap ook wel dat ze liever Martijn zou bespringen dan dat ze pizza’s moet bakken voor de KRO-NCRV, maar tja, risico van dit vak. Persoonlijk hoop ik wel dat Martijn zijn waterbed inmiddels heeft ingeruild, want het enige wat je daar lekker in kan doen is slapen. Heb ik wel eens gehoord. Al met al: een geslaagd koppel.
En dan, last but not least, want dit is echt mijn favo koppel geworden: Deedry en Roy. Die twee moeten het theater in, met hun sarcastische grappen. Heerlijk. Perfecte Roy (want sorry maar hij is gewoon een hunk) is ook nog eens supergeduldig, en heeft Deedry rustig de tijd gegeven om over haar bindingsangst te komen. Deed bloeit helemaal op en Roy blijft zijn rustige zelf. Dit vind ik nou liefde, mensen. Dit geeft mij ook hoop, trouwens.
Zo komt er een einde aan dit seizoen van Boer zoekt Vrouw! Wat ik zeg, een wat gezapig seizoen, met toch best een spetterend einde. Ik denk dat ons allen weer duidelijk is geworden dat op elk potje een dekseltje past en dat men het geloof in de liefde nooit moet verliezen. Wie weet tot volgend jaar?
- Ik ga de Vierdaagse lopen! - 10/04/2026
- Wandelen is niet alleen voor boomers - 01/04/2026
- De badkamer renoveren: wat, wanneer en hoe? - 31/03/2026


Geef een reactie